TOIMITUS JA PALAUTUS
Toimitustavat
Nopea ja luotettava toimitus!
Luomuherkut-verkkokauppa tunnetaan sen nopeista ja luotettavista toimituksista. Valittavanasi on kaikki Suomessa toimivat Postin noutopisteet ja pakettiautomaatit. Valitaksesi haluamasi toimipisteen / pakettipisteen, sinun tulee kirjoitaa tilausvahvistus sivun alaosassa sijaitsevaan laatikkoon toiveesi paketin toimituspaikasta.
• Mitä enemmän ostat, sen halvempi toimitusmaksu.
Toimitusmaksut porrastetusti:
Ostoskori:
0- 19,99€ Toimitusmaksu 5,90€
20 - 39,99€ Toimitusmaksu 4,90€
40 - 59,99 € Toimitusmaksu 2,90€
60- 69,99€ Toimitusmaksu 1,90€
Yli 70€:n ostoksiin tarjoamme ilmaisen toimituksen Postiin tai Postin pakettiautomaattiin.
Käsittelemme tilaukset saapumisjärjestyksessä, tavallisesti yhden arkipäivän kuluessa. Arkipäivisin klo 14 mennessä saapuneet tilaukset ehtivät Postin käsiteltäviksi saman päivän aikana. Käsittelynopeus varaston työtilanteesta riippuen voi olla ilmoitettua nopeampi tai hitaampi. Mikäli tilaus sisältää tuotteita, joita ei tilaushetkellä ole varastossa, otamme yhteyttä sopiaksemme tuotteiden toimittamisesta.
Tuotteita ei jälkitoimiteta yrityksen laskuun. Saat vahvistuksen käsittelemästämme tilauksesta sähköpostilla.
Luomuherkut.fi ei vastaa siitä, jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Luomuherkut.fi vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Luomuherkut.fi -verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.
________________________________________
Nouto Postin pakettiautomaatista tai noutopisteestä
Toimitusmaksut:
• Mitä enemmän ostat, sen halvempi toimitusmaksu. Toimitusmaksut porrastetusti:
Ostoskori:
0- 19,99€ Toimitusmaksu 5,90€
20 - 39,99€ Toimitusmaksu 4,90€
40 - 59,99 € Toimitusmaksu 2,90€
60- 69,99€ Toimitusmaksu 1,90€
Yli 70€:n ostoksiin tarjoamme ilmaisen toimituksen Postiin tai Postin pakettiautomaattiin.
Pakettiautomaatti: Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi Postin pakettiautomaattiin. Valitaksesi haluamasi toimipisteen / pakettipisteen, sinun tulee kirjoitaa tilausvahvistus sivun alaosassa sijaitsevaan laatikkoon toiveesi paketin toimituspaikasta. Huomaathan, että logistiikkayhtiö voi vaihtaa noutopistettä toiseen lähellä sijaitsevaan noutopisteeseen pakettiautomaatin ollessa täynnä.
Saapuneesta lähetyksestä saat ilmoituksen tekstiviestillä ja sähköpostilla. Saapumisilmoituksessa on kerrottu PIN-koodi, joka syötetään pakettiautomaattiin pakettia noudettaessa. Paketin lähdettyä varastoltamme, on sen toimitusaika normaalisti 1–2 arkipäivää, pohjoisimpaan Suomeen 2–3 arkipäivää. Lähetystä säilytetään pakettiautomaatissa 7 vuorokautta.
Noutopiste: Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi toimipisteeseen. Valitaksesi haluamasi toimipisteen / pakettipisteen, sinun tulee kirjoitaa tilausvahvistus sivun alaosassa sijaitsevaan laatikkoon toiveesi paketin toimituspaikasta.
________________________________________
Tilausvahvistus
Toimitamme onnistuneesta tilauksesta sinulle tilausvahvistuksen sähköpostitse. Saat myös ilmoituksen ja pakettisi seurantatunnuksen sähköpostitse ja/tai tekstiviestillä, kun tilauksesi on lähetetty.
________________________________________
Tilauksen seuranta
• Posti: JJFI (CE ulkomaantoimituksissa)
Kuljetusyhtiöiden asiakaspalvelu:
• Posti: 0100 5577, posti.fi
• Maanantai - perjantai 8-18 Lauantai 9-16
● Pidätämme oikeuden lähettää pienet lähetykset kirjeenä kotiin.
● Pidätämme oikeuden lähettää pakettiautomaatin maksimimittoja suuremmat lähetykset postiin.
Ota käyttöön Postin OmaPosti-mobiilisovellus. Sovelluksessa voit seurata lähetystäsi ja valita itsellesi mieluisimman noutopaikan. Lataa OmaPosti-sovellus älypuhelimeesi puhelimesi sovelluskaupasta.
Kun annat sähköpostiosoitteen tilauksen yhteydessä, saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen ja lähetystunnuksen. Voit seurata lähetystä verkkosivuilla posti.fi/lahetystenseuranta.
Hyödyllisiä linkkejä:
Postit ja pakettiautomaatit -kartta: posti.fi/kartta
Katso postin lähetysten säilytysajat: Säilytysajat
ASIAKASPALAUTUKSET
14 vuorokauden palautusoikeus
Asiakkaanamme sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia uutta vastaavia, avaamattomia, käyttämättömiä sekä myyntikelpoisia tuotteita. Veloitamme todelliset palautuskulut tuotteiden palautuksesta. Jos alkuperäisen tilauksen summa laskee palautuksen jälkeen toimituskuluvapaan summan alle, veloitamme myös alkuperäisen tilauksen kohdalta hinnaston mukaiset toimituskulut. Luomuherkkujen hyväksymän reklamaation viallisista tuotteista tai muuten virheellisestä toimituksesta voi palauttaa veloituksetta.
Ennen palautuksen tekemistä sinun on oltava yhteydessä Luomuherkut.fi -asiakaspalveluun luomuherkut.info@gmail.com tai +358456179330 (ma-pe 10-16).
Voit palauttaa tilauksesi Postin kautta. Pakkaa ja pehmusta lähetys huolellisesti. Laitathan mukaan ainakin nimesi sekä tilausnumeron, jota palautus koskee.
Emme vastaanota palautuksia, jotka on ilmoitettu yli 14 vuorokauden kuluttua siitä, kun asiakas on lunastanut tilauksensa. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Klarnaa käytettäessä hyvitys tehdään Klarna-laskulle tai -tilille. Asiakkaalle hyvitetään tuotteesta asiakkaan maksama hinta, vaikka tuotteen hinta olisi myöhemmin muuttunut.
Jos palautettu tuote ei ole em. uutta vastaavassa kunnossa, ei tuotteen hintaa palauteta. Tällöin mahdollinen tuotteen takaisin lähetys tapahtuu asiakkaan kustannuksella.
Noutamatta jätetyt tilaukset
Noutamatta jätetyistä toimituksista perimme toimituskulut 9,90€.
Mikäli asiakas ei nouda tilausta noutopisteestä ja se palautuu takaisin toimipisteellemme, voi asiakas halutessaan perua tilauksen tai pyytää uutta lähetystä. Noutamattoman paketin perumisesta vähennämme asiakkaalle palautettavasta summasta palautumisesta aiheutuneet todelliset lähetys- ja palautuskulut. Mikäli asiakas haluaa, että myymäläämme palautunut tilaus lähetetään uudelleen, perimme palautumisesta aiheutuneet todelliset palautuskulut sekä uudelleenlähetyksestä aiheutuvat lähetyskulut.
Noutamatta jättäminen ei täytä 14 vrk palautusoikeuden ehtoja eikä sitä lasketa tilauksen palauttamiseksi.
Palautus Postin kautta
Palauttaminen Helposti-koodilla
Tilaa palautuskoodi osoitteessa posti.fi/palautapaketti syöttämällä lähetystunnus (JJFI-alkuinen koodi). Palauta paketti mihin tahansa Postin automaattiin tai postiin.
Palauttaminen ilman Helposti-koodia
Voit palauttaa lähetyksen postin palvelupisteen kautta. Kirjoita lähetyksen päälle ”Asiakaspalautus” sekä palautustunnuksemme 673008 ja vie lähetys postiin.
Reklamaatiot viallisten, kadonneiden tai väärien tuotteiden osalta
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä viipymättä tuotteen vastaanottamisesta Luomuherkuille. Virheilmoituksen saatuamme neuvottelemme asiakkaan kanssa sopivasta ratkaisusta.
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, se on vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi asiakaspalveluumme: luomuherkut.info@gmail.com tai numeroon: +358 45 617 9330.