Häufig gestellte Fragen

Auf dieser Seite finden Sie Antworten auf häufig gestellte Fragen. Sollten Sie dennoch keine Antwort auf Ihre Frage finden, wenden Sie sich bitte an unseren Kundenservice.

Produkte

Warum Bio?

Luomu on suomen kieleen vakiintunut lyhenne luonnonmukaisesta maa- ja
elintarviketaloudesta ja se tarkoittaa luonnonmukaista,
ympäristöystävällistä ja eettisesti korkeatasoista ruoan tuotantotapaa. Luomu yhdistää ympäristön kannalta parhaat tuotantotavat, korkeat
vaatimukset eläinten hyvinvoinnille sekä kuluttajien toiveet korkealaatuisista ja luonnollisista tuotteista.

Luomuehdot on määritelty EU:n luomuasetuksessa ja jokainen luomutila, luomuelintarvikkeita valmistava yritys, maahantuoja ja merkittävää luomun irtomyyntiä tekevä kauppa tarkastetaan vuosittain.

Sind alle Produkte biologisch?

Ja. Die ökologische Produktion wird sowohl weltweit als auch hier in Finnland streng überwacht. Wir verfügen über aktuelle Zertifikate für alle in unserem Online-Shop verkauften Produkte.

Voiko tuontiluomuun luottaa?

Kyllä, sekä kotimaiseen että ulkomaiseen luomuun voi luottaa. Luomu on tarkasti valvottua kaikissa EU:n jäsenmaissa. Eri EU-mailla on omat käytäntönsä siihen, miten valvonta on järjestetty, mutta säännöt ovat samat.

Suomessa kaikki virallista luomumerkkiä käyttävät luomuviljelijät, luomutuotteiden valmistajat, luomutuotteiden maahantuojat ja merkittävää
luomutuotteiden irtomyyntiä tekevät ruokakaupat kuuluvat luomuvalvontaan ja ovat siten sitoutuneita noudattamaan EU:n yhteisiä luomusäädöksiä.
Luomuvalvontaan kuuluvat toimijat tarkastetaan vähintään kerran vuodessa.
Valvontakäynneillä varmistetaan, että luomusäädöksiä on noudatettu. Vain tarkastuksen läpäisseet toimijat voivat myydä tuotteitaan luomuna ja käyttää luomumerkkiä.

Myös EU:n ulkopuolelta tuotavien luomutuotteiden on täytettävä samat vaatimukset kuin EU:ssa tuotettujen tuotteiden.

Mitkä lisäaineet ovat luomussa sallittuja?

Katso lisätietoa Ruokaviraston sivuilta: Ruokaviraston virallinen listaus

Luomuelintarvikkeissa ei saa käyttää keinotekoisia makeutusaineita, kuten
aspartaamia tai asesulfaami K:ta eikä keinotekoisia väriaineita.

Miten luomutuotteet makeutetaan?

Luomuelintarvikkeiden makeus tulee aidoista raaka-aineista
kuten hedelmistä, luomusokerista, hunajasta tai esimerkiksi agavesiirapista.
Luomutuotteet eivät sisällä lainkaan keinotekoisia makeutusaineita. Luomuelintarvikkeissa ei saa käyttää keinotekoisia makeutusaineita, kuten
aspartaamia tai asesulfaami K:ta eikä keinotekoisia väriaineita.

Voiko luomutuotteissa olla E-koodeja?

Kaikkiin elintarvikkeisiin voidaan lisätä erilaisia lisäaineita säilyvyyden,
halutun rakenteen, maun tai ulkonäön vuoksi. On kuitenkin tärkeää huomioida, että luomuelintarvikkeissa sallittujen lisäaineiden lista on lyhyt – luomussa sallittuja lisäaineita on vain noin 10 % tavanomaisissa elintarvikkeissa sallituista lisäaineista.

Luomuelintarvikkeissa ei saa käyttää keinotekoisia makeutusaineita, kuten
aspartaamia tai asesulfaami K:ta eikä keinotekoisia väriaineita.

Luomuelintarvikkeiden valmistuksessa sallituista noin 50 lisäaineesta suurin osa on luontaisia. Sallittujen lisäaineiden määrä luomuelintarvikkeissa on
muutenkin rajoitettu vain välttämättömiin aineisiin ja esimerkiksi aromiaineista on sallittu ainoastaan luontaiset aromiaineet. Monien sallittujenkin lisäaineiden käyttö on hyvin rajattua, kuten käyttö vaikkapa vain tietyn juustotyypin kuoressa.

Kann ich Ihre Produkte auch anderswo als im Online-Shop kaufen?

Wir fungieren als offizieller Importeur und Vertreiber von YumEarth-Süßigkeiten in Finnland.

YumEarth-Süßigkeiten und Lutscher finden Sie in mehreren Geschäften der K-Gruppe, ausgewählten R-Kiosken sowie einigen stationären und Online-Shops. Wenn Sie YumEarth immer noch nicht in der Auswahl Ihres Lieblingsshops finden, hinterlassen Sie eine Produktanfrage beim Händler.

Hier ist die aktualisierte Liste unserer Händler:

K-Citymarket Jumbo, Vantaa
K-Citymarket Cotton, Pori
K-Citymarket Pirkkala
K-Citymarket Kupitta, Turku
K-Citymarket Skanssi, Turku

K-Supermarkt Pohjois-Haaga, Helsinki
K-Supermarkt Stockmann, Tampere

Ausgewählte R-Kioske

Kann ich Produkte verwenden, deren Mindesthaltbarkeitsdatum überschritten ist?

Das „Mindesthaltbarkeitsdatum“-Label bezieht sich auf das Produkt
Mindesthaltbarkeit. Für leicht verderbliche Produkte und beispielsweise trockene Produkte wie Flocken wird das Mindesthaltbarkeitsetikett nicht verwendet
und Brei, richtig gelagert werden
auch Monate nach Ablauf des Mindesthaltbarkeitsdatums noch als essbar haltbar.

Die Verwendbarkeit des Produktes kann nach Ablauf des Mindesthaltbarkeitsdatums sinnlich beurteilt werden.

Wir verkaufen keine Produkte mit einem Verfallsdatum. Dieses Etikett befindet sich typischerweise auf verderblichen Produkten tierischen Ursprungs.

Bestellung und Lieferung

Wann kann meine Bestellung abgeholt werden?

Unsere Lieferzeit beträgt 1-3 Werktage. Wir bearbeiten Bestellungen nach dem Prinzip „Wer zuerst kommt, mahlt zuerst“, in der Regel innerhalb eines Werktages. Bestellungen, die werktags bis 14 Uhr eingehen, werden noch am selben Tag von Posti bearbeitet.

Wie hoch sind die Portokosten?

Die Versandkosten Ihrer Bestellung können Sie an der Kasse einsehen, bevor Sie die Bestellung annehmen.

Wir verwenden gestaffelte Liefergebühren, die sich nach dem Wert des Warenkorbs richten:

Warenkorb: 0 - 19,99€
Versandkosten 5,90 €

Warenkorb: 20 € - 39,99 € Liefergebühr 4,90 €

Warenkorb: 40 € - 59,99 € Liefergebühr 2,90 €

Warenkorb: 60 – 79,99 € Liefergebühr 1,90 €

Ab einem Einkaufswert von 80 € bieten wir eine kostenlose Lieferung an Posti oder einen Posti-Paketautomaten an.

Kann ich die Lieferung nach Hause nicht wählen?

Ja, du kannst. Wir haben die Lieferung nach Hause zu unserem Lieferangebot hinzugefügt. Sie können es als Versandart zum Festpreis wählen

Wohin werden die Produkte geliefert?

Wir liefern die Produkte direkt aus unserem eigenen Lager in Tampere.

Kundendienst

Wie kann ich dich erreichen?

Am besten erreichen Sie uns per E-Mail info@luomuherkut.fi

Sie können eine Kontaktanfrage auch über das Formular auf der Seite „Kontakt“ oben auf der Seite hinterlassen.

Sie können uns auch werktags zwischen 9 und 15 Uhr unter +35845 617 9330 anrufen. Hinweis! Wir beantworten Telefonanrufe soweit möglich.

Ich möchte Wiederverkäufer werden, an wen kann ich mich wenden?

Für Großhandelsangelegenheiten können Sie uns auch per E-Mail an info@luomuherkut.fi erreichen

Sie können eine Kontaktanfrage auch über das Formular auf der Seite „Kontakt“ oben auf der Seite hinterlassen.

Sie können uns auch werktags zwischen 9 und 15 Uhr unter +35845 617 9330 anrufen. Hinweis! Wir beantworten Telefonanrufe soweit möglich.

Olen vaikuttaja. Voimmeko tehdä yhteistyötä?

Ehdottomasti! Kuulemme mielellämme ideoita ja ehdotuksia. Halutessasi voit rekisteröityä affiliate-ohjelmaan yhteistyökumppanimme Daisyconin kanssa.

Lue lisää tältä tietosivulta.